1/17/2014

My heart will stay in Mexico (Open Letter)

Dear Mexican friends,

First of all, I would like to thank you for having the privilege of calling you friends. It isn't that usual to know someone for so little time and have it make such an impact in your life. So, thank you for letting me in.

Thank you for making me feel at home, from the first moment. Better than at home, sometimes.

Thank you for sharing awesome experiences as if it was nothing. For taking me to places, for making me try new things, for making me appreciate simple stuff.

Thank you for ignoring my usual icy character, for taking down the walls I've built over the ages.

Thank you for helping me understand that things aren't black or white, that you can enjoy each and every little moment in life.

Thank you for helping me overcome some of my fears, for helping me get rid of some of my prejudices.

Thank you for making me comfortable with physical contact, for allowing me to hug people for real.

Thank you for making me a better person, for changing me.

Thank you for being my friends.

I'll miss you, be sure about that. I love you, guys.


Apreciados amigos Mexicanos,

Antes que nada, quería darles las gracias por tener el privilegio de llamarles amigos. No es usual conocer a alguien por tan poco tiempo y que tengan un impacto tan grande en tu vida. Así que, gracias por dejarme entrar.

Gracias por hacerme sentir como en casa, desde el primer momento. Mejor que en casa, a veces.

Gracias por compartir experiencias maravillosas conmigo como si no fuera nada. Por llevarme a a sitios, por hacerme probar cosas nuevas, por hacerme valorar las cosas simples.

Gracias por ignorar mi carácter de reina de las nieves, por echar por tierra los muros que fui construyendo con los años.

Gracias por ayudarme a entender que las cosas no son blancas o negras, que puedes disfrutar cada uno de los momentos de la vida.

Gracias por ayudarme a superar algunos de mis miedos, por ayudarme a dejar atrás algunos de mis prejuicios. 

Gracias por hacerme sentir cómoda con el contacto físico, por permitirme abrazar de verdad a la gente.

Gracias por convertirme en una persona mejor, por cambiarme.

Gracias por ser mis amigos. 

Les echaré de menos, estén seguros de eso. Les quiero un chingo, chicos.

No comments:

Post a Comment